Want to make creations as awesome as this one?

Transcript

Bases de l'educació inclusiva

Curs 2019-20

Com les concretem al currículum i a l'avaluació

?

Com a punt de partida... FEM-NOS PREGUNTES!!

  • Què és la inclusió?
    • Què mirem? On són els "dèficits"?
    • Què canviem el nen o l'entorn?
    • Com concretem el currículum (objectius, activitats, avaluació…)?
      • Seguim amb el mite de la mitjana imaginària?
    • Adaptar és personalitzar? Podem donar suport d'una altra manera?
  • Què aporta i què comporta el Disseny Universal per a l'Aprenentatge?
    • Com facilitem situacions d’aprenentatge riques, flexibles, obertes..?
    • La tecnologia pot ser la nostra aliada? Quines eines?
    • Què és més important l'eina que triem o per què la triem?

ESPECIAL?

EMOCIÓ

PLASTICITAT

SINGULARITAT

PENSAMENT

Inclusió?

IGUALTAT O EQUITAT ?

APRENDRE JUNTS

"La inclusió implica canvi. És un procés sense fi per millorar l'aprenentatge i la participació de tot l'alumnat." Tony Booth i Mel Ainscow "Index per a la inclusió"

FORTALESES

Identificar BARRERES ="discapacitats" de l'entorn

Com les reduim?

CREENCES, ORGANITZACIÓ, PRÀCTIQUES...

OBJECTIUS, MÈTODES, MATERIAL, AVALUACIÓ...

Entorns universals

GENERAR CONFIANÇA: EXPECTATIVES D'ÈXIT

GENERAR OPORTUNITATS

GESTIONAR LA COMPLEXITAT

Docents dissenyadors

Aprenents experts

Proporcionar múltiples maneres de...

PAUTES

31

IMPLICACIÓ

ÉS PROU FUNCIONAL? PROU AUTÈNTICA?

DEFINEIX CLARAMENT EL REPTE?

ÉS PROU FLEXIBLE?

PROMOU LA COL·LABORACIÓ I EL RECONEIXEMENT?

LI GARANTEIX SUPORT A L'ABAST?

Eines per l'accessibilitat, però no només...

EXTENSIONS

  • Read&Write
  • MagicScroll
  • CrazyZoom
  • Screencastify
  • VoiceIn
  • OpenDyslexic Font
  • Reedy
  • Visor
  • Nimbus Screenshot
  • Move It

Procés de millora efectiva cap a la personalització de l'aprenentatge

Gràcies per la vostra atenció!

Cap on anem?

mselga@xtec.cat