Activitat

Comabona des del coll de Bauma. (Ruta C - Excursions de Gisclareny)

Descarrega

Fotos de la ruta

Foto deComabona des del coll de Bauma. (Ruta C - Excursions de Gisclareny) Foto deComabona des del coll de Bauma. (Ruta C - Excursions de Gisclareny) Foto deComabona des del coll de Bauma. (Ruta C - Excursions de Gisclareny)

Autor

10 de març de 2022
Data de realització
de maig 2019
Sigues el primer a aplaudir
Comparteix

a prop de Saldes, Catalunya (España)

Vista 292 vegades, descarregada 38 vegades

Fotos de la ruta

Descripció de l'itinerari

Aquest itinerari comença al revolt que ve després del Coll de Bauma, on s'ha d'agafar una pista forestal a la dreta que està tancada amb una barrera. A uns 100 metres surt un camí a l'esquerra que es va enfilant per dins del bosc (Clot de la Pleta de l'Olla).

Tot seguit arribarem al Grau, lloc amb poca vegetació, on tindrem una increïble vista de la cara nord del Pedraforca, la Serra d'Ensija, la Vall del riu de Saldes, Gisclareny, la vall del Bastareny. Seguim a l'esquerra creuant el prat per sobre de les restes d'una cabana de pastors. Anem pujant fent ziga-zaga i sortim al Cap del Grauet. Aquest indret és un mirador sobre la Vall de Monnell, la serra de la Moixa, el Moixeró, el Pedró dels Quatre Batlles (Tosa) i, el Puigllançada. Seguirem a l'esquerra i en diagonal, i arribarem a la Pleta de la Guilla; si procurem anar en silenci tindrem la possibilitat de veure algun ramat d'isards pasturant per aquesta zona. Continuarem pujant i passarem per l'esquerra del puig dels Terrers, sortirem al coll del Tancalaporta i enfilarem el Comabona per la part est fins al cim. La tornada la farem pel Clot de Comabona, i acabarem a la pista forestal prop d'on havíem començat l'itinerari.

Comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.