L’escape room submarí de l’empresa calera Plàncton és reconegut a la 30a Nit del Turisme de la Diputació

Comparteix

Es tracta d’un escape room sota el mar, pioner al món, que permet descobrir el fons marí i la cura del medi natural.

Plàncton Divulgació i Serveis Marins de l’Ametlla de Mar ha guanyat el Premi Jordi Cartanyà 2022 de la Diputació de Tarragona, en la categoria ‘Millor proposta innovadora i creativa que contribueixi a un desenvolupament turístic sostenible’. La proposta ha estat la creació d’un escape room sota el mar pioner al món, que permet descobrir el fons marí i la cura del medi natural.

Aquesta tardor, l’empresa calera ha posat en marxa el primer escape room submarí de la Mediterrània per a submarinistes. Es tracta d’una proposta innovadora i diferent d’un escape room habitual, ja que els participants no queden tancats en un espai, sinó que es delimita una zona subaquàtica, en la qual s’han d’anar superant proves i reptes físics i mentals. La iniciativa l’han pogut subvencionar gràcies a un premi del projecte europeu Medusa.

La copropietària de l’empresa, Eli Bonfill, explica que és una proposta divulgativa i respectuosa amb l’ecosistema que permet desestacionalitzar el turisme del territori.

A banda de l’escape room subaquàtic per submarinistes, també han fet una versió per fer en snorkel, a la platja amb famílies o a una piscina.

El premi es va lliurar, aquest dijous, a la 30a edició de la Nit del Turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, organitzada per la Diputació de Tarragona, a través del seu Patronat de Turisme. A banda de Plàncton, el Premi Jordi Cartanyà 2022, amb una dotació total de 30.000€, va distingir 5 iniciatives empresarials més de la demarcació amb 5.000€ cadascuna: l’Hotel Blaumar de Salou, Xocolates Creo, Lafou Celler de Batea, Magnore de Tarragona i Xalets de Prades.

La Nit també va destacar les bones xifres en turisme, que confirmen el retorn del mercat internacional a les destinacions i la recuperació de visitants respecte al 2019. En concret, enguany s’ha registrat gairebé un milió i mig d’estades en allotjaments turístics, des del gener i fins a l’octubre, un 20% més que en el mateix període de l’any 2019.

Comparteix